Followers

Blog Archive

Monday 23 April 2012

~dulu-dulu..~

bila sendirian tu selalu teringat time kecik2 dulu...tp yg sgt2 kekal di ingatan aku time tinggal kt tempat ni...tempat nya agak jauh..itu yg aku ingat waktu first time pg sana masa tu umur aku 7 thn...hehehe patut lah budak lagi smua jauh...bila dah tmt berkhidmat dlm ATM ayah bekerja di kilang ni...di sini lah tmpat aku membesar...        
     banyak kenangan kat sini...baru2 tu mmg rasa jauh ...ye la tempat di kelilingi ladang2 tebu yang luas tapi bila dah lama mmg terasa dah sebati...kami di besar kan dlm  hijau alam ..hahaha jgn x tau..bila tiba time tebu di bakar utk proses penuaian umah smua penuh ngan habuk hitam....hehe nostalgia....tempat kami main pun unik....kws perumahan ni di pasang pagar bukan satu tapi dua..huhuhu nampak tak keselamatan begitu di jaga..bkn snang nk masuk kna buat pas berbagai....cam condo la pulak.....wlaupun nun jauh tp kemudahan tiptop...hari2 nk ke bandar kangar no hal free lagi..sebab ada bas di sedia kan ...kami ke sekolah pun bas free..jgn tak tau ank2 staf yg stay kt sini sekolah kt tgh bndar....walaupun tinggal nun di sanaaa...artis pun ada ...cuba korang tnya Ezany nizzarif tu pelakun n tokeh belacan tu ..ni la tmpat dia di besar kan...                      




ni la umah aku F-16-2 ini gambar latest hehe selepas hampir 15 thn...kl dulu umah ni penuh ngn bunga2 sebab mak aku mmg suka sgt tanam bunga...rumah ni fully furnish jadi bawa diri je bila dtg sini...ada sofa ,kitchen cabinet meja mkn,katil tilam dunlopillow ada lagi ke skarang...kl ank kecik kencing patah pinggang nk mengangkat nya..mak ooiii..xtvt kt sini mmg byk...

mungkin dulu tempat ni biasa2 je ye la org tahu sebab kat sini ada kilang gula yg terbesar di malaysia...tapi la ni dah pemes u....kt sini dah jadi location drama n filem....byk sangt yang menjadi kenangan ada satu kisah ni aku dgn akak aku suka ikut jln short cut lalu ikut pokok buluh kt tmpat org cari kangkung nk tau satu hari kami sibuk dok lalu kat situ nampak sorg lelaki jln kt arah kami..dulu bila time tebang tebu byk org laos di bawa kerja kt sini ..bila nmpk org tu kami masuk dlm pokok buluh duk diam2....hehe tup-tup org tu berdiri betul2 kt depan poko buluh tu...nasib baik x nampak ..tu la zaman kanak2 yg nakal..walau kemana aku pergi aku x pernah lupa kan tempat ni...sungguh bermakna...ini lah masa lalu aku....                                                                                            

No comments:

Post a Comment