Followers

Blog Archive

Wednesday 28 September 2011

~mengapa...~

‎"saya mmg seboleh nya x nak fikir smua ini tp bila saya knang kn smua ni buat saya berdosa pada ibubapa saya..saya rasa trtkn sedeh dn mcm 2 persaan..hati saya terlalu hancur...saya x boleh terima semua ni...sudah lah di maki b***a ,s** dah la tuduh sesuatu yg saya tk buat,dah la dari kecil tidak membela saya......x da sapa yg fhm kesedehan saya malah saya di salahkn .....apa la dosa saya pd mereka sampai begini harus saya terima.." SMS dari seorg tmn meluah kn perasaan sedeh nya pada saya.....melahir resahnya bila hati nya di guris..dlm pada itu gelisah andai sikapnya menyinggung perasaan ibuayah nya...kisah nya...kata sahabat saya baru2 ni ketika berada di rumah ibubapanya dia terbaca msg di tlpon adiknya yg di hantar kn kpd tmn wanita..dlm msg tu adik nya memaki dia ...kta adiknya baju yg di hadiahkn gf dia tu hilang di ambil oleh sahabat saya tu..jadi mcm2 la maki hamun di lmpar kn pada shbat saya....smua msg2 adik nya di foward kn pd saya...sebenar nya baju itu tdak hilang tp terkena kotoran yg x dpt hilang...sanggup maki hamun sumpah seranah kakak sendiri alasan nya cuma nk menutup kesilapan sendiri...wajar kah seorg adik bersikap begitu???...sahabat saya tertekan lntaran kedua ibu ayah dia bersikap diam diri ats sikap kurang ajar adik nya itu...dia rasa terasing kerana dari kecil dia tidak di jaga oleh mak ayahnya...dia rasa spt org luar dlm kluarga sendiri...kata nya pada saya...mungkin pd org lain ia sesuatu yg remeh ttpi sikap kluarga nya pd dia benar2 menghancur kan hati dia......lntas dia ambil sikap berdiam diri..dia selalu meluah kn kesedehannya pada saya....apa yg mampu saya katakan banyak la bersabar...jgn terlalu di fikirkan lg pun dia sekarang berbadan dua....saya faham kelukaan hati nya...kesedehan nya namun saya cuma mampu doa kan dia........lalu terlintas di hati kecil saya...hidup ini terlalu byk liku nya...ranjau dan dugaan...namun bila kita di duga itu tanda allah menyayangi kita dan DIA tahu kita mampu...bersabar lah sahabatku...

No comments:

Post a Comment