Followers

Blog Archive

Monday 19 September 2011

~masak2...~

keboringan thp gaban ari ni..lepas hubby g keje basuh lantai porch pas2 cari idea  nk msak apa..sempat juga hello2 kt kg hehehe..akhirnya kluar pasar beli sedikit barang mentah..nk mask la konon..fikir2 akhir nya dpt la idea masak..yeehah!!! hari ni dapur saya berasap hahaha...selalu nya bila berdua ngn ank tapau je..sesekali masak rupa nya sedap juga...saya mmg tau bab msak ni sebenar nya teror jugak bkn msuk bakul angkt sendiri ni fakta...kisahnya dulu masa kt kg ayah saya buka kedai makan kecik2 je saya mengofer diri tolong masak ..nasi campur n makanan panas...satu hari ada seorg bos dtg beli mknan untuk pekerja2nya sebelum balik dia ckp kt saya kl sedap esok saya dtg lagi....mmg saya x sabar nk tunggu esok nk tau respon customer..bangga nya saya bila tgk dia dtg lagi ...naik satu level hahaha... beberapa hari lepas tu ada sorg pemuda dia cuci kereta kt kedai sepupu saya kt sebelah kedai ayah..pas tu dia dtg minum kt kedai kami dia oder bihun goreng..saya ni mulut kecoh so sambil dia mkn saya layan sembang ngn dia..dia ada restoren kat brickfield...lpas mkn dia ckp bihun saya mmg sedap..tp saya x kisah sgt sb biasa la kn mybe nk amik ati..sebelum balik dia ckp nk datang lg mkn bihun saya hahaha ,,,ye ke dik...terharunya...selepas 2 minggu dia dtg lg nk mkn bihun saya sambil dia offer saya mask kt restoren dia...haaa...biar betul....dlm hati bangga la juga.....lpas 2 hari waktu dia odw nk balik K.L dia singgah lagi mkn kt kedai saya dgn mak ayah dia..masih mengoffer saya kerja ngn dia.....hahaha serius la pula adik ni...tp saya rasa belum berani nk masak kt restoren..hahaha yg pasti saya tahu saya tukang masak terhandal kt dapur saye leeee.....kenapa ? ...x percaya kee....hahaha...

No comments:

Post a Comment