Followers

Blog Archive

Saturday 10 September 2011

~ayah oh ayah~

ayah..abah..papa...dan mcm2 lg panggilan utk insan bergelar BAPA....dia penyayang..dia suka bergurau dan dia juga tegas...penuh diplomasi...cuma perlu di tambah bila usia meningkat dia agak sensitif..itu la ayah ku HASHIM  JAYA...mengenang semua saat2 bersama terasa hidup ini bermakna..kerana aku rapat sgt ngn ayah..dari zaman kanak2 sampai dah berkeluarga..dulu masa menahan sakit bersalin ...aku sebut je pelahan2...ayah...ayah...rasa ringan segala nya...banyak sangat pengorbanan ayah pd kami...sedaya nya cuba membesar kan kami dalam seribu rintangan..alhamdulillah kami adik beradik amat rapat..pernah ayah berkata...kalau pun hidup nya susah ttpi dia bahagia bila anak2 hidup dgn kasihsayang...skrang kami x benar ayah bekerja lg ...dlm usia 71 thn biar lah dia penuhi hidup nya dgn beramal....kini tiap2 pagi aku akn tlpn ayah... jika aku terlewat dia akn menghubungi aku..sekurang2 nya 2@3 kali...bertanya khabar.....soalan dia tiap hari ...dah mkn ke...buat apa tu....tp aku puas dpt mendgr suara dia tiap2 hari...jasa2 ayah mmg x dpt kami balas....tapi kami ttap akn membahagia kn ayah dengan kasih sayang hingga akhir hayat..........ayah.....tanpa mu siapa lah kami...tanpa kasih mu hanyut lah kami...ayah....kami junjung kasih mu hingga ke syurga...

No comments:

Post a Comment