Followers

Blog Archive

Tuesday 10 July 2012

~tinggal kenangan...~

pagi jumaat 8hb june waktu baring2 depan tv saya dpt panggilan dari ayah...."tuk dah x ada..nk kebumi lpas solat jumaat"...innalillah hi wainna illa hi rojiuun......saya tpn suami ttpi tidak dpt sebab pd hari yg sama suami ada taklimat bersama bos dr HQ...pukul 1130 baru suami saya menelefon..kl balik x sempat jadi saya cadang utk balik lewat sedikit x perlu gopoh gapah ..yg penting urusan di kg berjln lancar dan selamat.
tuk saya berumur 84 thn.. dah dekat 5 thn x boleh jln tp alhamdulillah dia x da apa2 sakit kronik...2 bulan kebelakangan ni saja mak beritahu arwah x berapa selera mkn...dan kata mak sehari sebelum arwah pergi dia panggil mak ..dia peluk mak dan ckp duduk la aku nk tgk hang puas2 hang pun tgk la aku puas2...dia minta maaf dan mak pula ckp..x perlu minta maaf sebab sebagai ibu dia x pernah ada salah apa pun ..mak minta maaf kt arwah...minta halal apa saja...
Mak saya jaga arwah sejak 6 thn lpas..sebelum ni kl mak nk kemana2 adik2 mak akn jaga..tp sejak 2 thn lpas mak x mau kemana2..dia habis kn waktu menjaga arwah tuk sepenuh masa...mmg mak menjaga tuk lebeh dari segala nya...walaupun kdg2 kesihatan mak sendiri tergugat....kata mak tuk pergi lpas subuh...pagi jumaat..bulan rejab...lpas solat jumaat selamat di kebumi kan....kata mak lagi perjalanan tuk mudah dan senang segala urusan..alhamdulillah semuga roh mu di cucuri rahmat dan bersama org2 yg beriman...ALFATIHAH
hanya tinggal kenangan .......



                               




                  

No comments:

Post a Comment